Alla inlägg under december 2007

Av Saannis - 25 december 2007 23:45

Ja, då är det inte många dagar kvar tills man flyttar hemifrån för första gången (spännande men samtidigt lite läskigt.), närmare bestämt knappt 2 dagar. Flytten äger rum den 27 december. Och äntligen blir jag och Johan sambos :) Härligt!!!


Idag har jag bara ägnat åt att packa inför flytten. Vi hämtade grejer på vinden och det var massor med lådor :O Vissa grejer visste jag inte ens att jag hade fått, vilket var lite roligt eftersom det fanns så mycket att kolla på. Jag och mamma satt och sorterade vad jag skulle ha med mig och vad som skulle upp på vinden. Jag hittade jätte fina och fräscha kaffekoppar. Och jag skulle bara känna på glaset på insida. Det kändes som spindelnät och när jag väl kollade ner.... låg där en spindel... HJÄLP! Som tur var, var den död. Men det var så äckligt så jag kastade ut den. Har fortfarande en krypande känsla efter den över hela kroppen.  


Jag och mamma fick till slut ordning på allt och det enda som behövs packas ner är det som jag har framme. Det nödvändigaste. Jag ser flytten som en positivt steg i mitt och Johans liv. Men samtidigt blir det lite sorligt. Att ha bott ihop med sin familj i 19år och sedan flyttar. Kommer saknar dem såååå.... Ska iaf vara glad att jag fortfarande bor kvar på samma ort. Hade varit värre om man flyttat till någon annan. Men det kommer kännas så tomt trots allt. Kommer jag verkligen klara av flytten? Någon som har bra tips på att bota sån här känsla? Den är så obeskrivlig. =( 

Av Saannis - 24 december 2007 23:18

Idag är det äntligen julafton och självklart är Sanna panna dunder förkyld. Tråkigt värre. Men inte fick det mig på sämre humör för det.


Till en början innan vi skulle bort till farmor satt jag, mamma, pappa och louise och spelade skipbo. Därefter stack jag hem till Johan för att öppna julklappar (innehöll mat), sen körde jag hem igen. Kvart i tre stack jag å Louise bort till farmor för vi ville så gärna hinna se Kalle Ankas jul. Har varit en tradition för mig i 19år. Vi fick lite glögg som välkomst drink. 


Efter kalle var det dags för mat. Och som vanligt har farmor och farfar alltid lagat en massa mat att man blir proppmätt. Mesta dels på julbordet är lax och sill. Bläää :P  Men annars var det supergott som vanligt.


Efter allt ätande var det äntligen dags för tomten att komma. Och mamma som hade sagt tidigare att det blir bara 3 presenter iår. Men nej du. Där hade du fel mamma. Jag fick tredubbelt så mycket :D  Jag fick mest grejer till lägenheten (du ser på bilden ovanför vad jag fick) och en ny efterlängtad mobil =) Efter att alla har öppnat sina paketer var det dags att dansa runt granen och som vanligt i vår släkt ska det alltid klantas till. Vi dansade ett varv och sjöng, resten av varven ägnades åt skrattade för att det tog stopp här och var :P


Efter allt stohej var det dags att hugga in på gröten. Mamma å pappa hade gömt två mandelbitar och alla var spända över att få veta vem som fick den. Jag, min faster Therese, faster Isabelle, Marcus, Pamela etc. grävde efter mandeln. Tillslut stod Pamela som nr 1 för att hittat mandeln först. Sen kom även mamma och fick den. Efter gröten satt jag, Pamela och Marcus för att spela mitt nya spel, Cluedo. Det tog ett tag innan vi löste mysteriet. Och marcus vann. Haha ofta jag skulle vinna på det >_<


Efter att alla höll på med sina grejer var det dags för kaffe och fika. Därefter var det dags för oss att fara hem. Som tur är hade vi bara 600meter att gå :P  


Just nu saknar jag min älskling jätte mycket. Önskar du var här. Du betyder så mycket för mig. Älskar dig!


Och till er andra vill jag hälsa er EN RIKTIG GOD JUL!!!!!!!! 

Av Saannis - 23 december 2007 23:25

Inatt sprang jag på toa minst 4ggr. Mådde verkligen inte bra i magen. Vilket fall som helst bestämde jag mig sedan för att åka ut till mormor även jag inte mådde särskillt bra.


När vi kom ut till mormor bjöds det på julbord direkt. Jag o Johan var bland de första som tog mat och vi snackade och hade allmänt roligt runt bordet. Direkt efter gick vi på julgröten direkt. Och jag var så hungrig att jag lassade upp massor med gröt på tallriken och åt upp allt.


När alla var mätta och glada var det dags för julklappsutdelning. Daniel satt och fotograferade en massa medan Louise delade ut klapparna. Jag fick en kaffekokare, grytor, öronhänge, halsband, parfym och ett ljus. Blev väldigt nöjd med det. Johan fick ett stekjärn av mamma och pappa eftersom vi flyttar snart ihop om mindre än fyra dagar kvar :D


Vi åkte sedan hem och tillbringade större delen av kvällen ihop. Det var jätte mysigt. Men jag orkade inte göra så mycket med tanken på att jag börjar bli förkyld + att jag hade fortfarande problem med magen :( dö tråkigt att det ska hända innan jul. Blir nästan små deppig över det. hehe.. Ne nu ska jag jobba vidare med min kalender och göra en bild till brossan.


GOD JUL ALLIHOPA!!!! 


Ps. Det var han som tog bilden på mig och johan.. 

Av Saannis - 20 december 2007 22:30

Rushing and racing
and running in circles
Moving so fast, I'm forgetting my purpose
Blur of the traffic is sending me spinning
Getting nowhere

My head and my heart are colliding, chaotic
Pace of the world
I just wish I could stop it
Try to appear like I've got it together
falling apart

Save me
Somebody take my hand, and lead me
Slow me down
Don't let love pass me by
Just show me how
'Cause I'm ready to fall
Slow me down
Don't let me live a lie
Before my life flys by
I need you to slow me down

Sometimes I fear that I might dissapear
In the blur of fast forward I faulter again
Forgetting to breathe, I need to sleep
getting nowhere

All that I've missed I see in the reflection
Passed me while I wasn't paying attention
Tired of rushing, racing and running
falling apart

Tell me
Oh won't you take my hand and lead me
Slow me down
Don't let love pass me by
Just show me how
'Cause I'm ready to fall
Slow me down
Don't let me live a lie
Before my life flys by
I need you to slow me down

Just show me
slow me down,slow me down

The noise of the world is getting me caught up
Chasing the clock and I wish I could stop it
Just need to breathe, somebody please
Slow me down

Av Saannis - 19 december 2007 21:10

Idag är det ingen vanlig dag utan idag fyller jag år! Dagen började som den alltid  gör vid sånna här tillfällen nämnligen att bli väckt på morgonen (av mamma och lillasystern) och få paketer samt fika.


Efter den mysiga stunden där man ligger och känner in kroppen och dagens början var det dags att stiga upp och kolla på julkalendern.

Vid 9 tiden gick jag in för att duscha och det är som vanligt härligt!

Satt sen vid datorn och tog det lugnt. Plockade iordning lite på rummet innan Johan kom. Vi hjälptes sedan åt att göra middagen. Efter middagen tog vi en middagslur för vi var så trötta och mätta i magarna. Vi gjorde oss sedan iordning, satt å snackade lite innan farmor och farfar kom. Sen kom även mormor och morfar.


Jag fick massor med paketer mest till hemgift. Vilket är bra för det var vad jag behövde. Fick även en efterlängtad digitalkamera, underlägg, bad/handdukar, tavlor, porslin skålar, kläder, ljus, äggklocka (så jag kan hålla koll på när ägglossningen är >_<), servetter och en kokbok för festmåltider som komiskt nog heter Sannas enkla festmåltider. Vi gick sedan för att fika där jag å mamma har bakat 8 olika sorters kakor som man blev mätt på. Sedan bjöds det på cheesecake med citron smak (väldigt frisk smak) jätte gott! Min favorit helt enkelt.


Nu har gästerna gått och johan ligger och latar sig i min säng :P haha lilla gubben är sååå trött. Funderar på att krypa ner brevid. Men jag tycker att dagen har varit lyckad och jag är jätte glad för allt jag fick.

Hittade även en dikt (som du finner härnedan) som jag tycker passar bra in.


Ha det så bra alla! Och tack för ALL UPPVAKTNING. Puss å Kraam! 



När man var liten var "att fylla år"
En helt annan grej än precis vad där står
Nu när man vuxit, och drömmar blivit sanna
Har orden som stod där blivit ordagranna
Nu handlar det inte om vad man får
Nu handlar det bara om att fylla år.

Av Saannis - 18 december 2007 01:07

Jag känner mig som en vissen ros som aldrig kan bli lika vacker och röd igen. Den är ensammast i hela världen och ingen verkar bryr sig om den. För hade någon brytt sig hade den inte sett ut såhär. Men det beror på om man vågar se med sina egna ögon och inte vara så blind, och tro att allt kretsar om just den personen och skiter i den vissna rosen. För den vissna rosen har ingen betydelse även fast personen påstår det.

Man kan undra om den personen verkligen mår bra av ha ett stort hål mellan sig och den vissna rosen? För det brister när som, och när det väl brister (när rosen vissnar tills den dör) finns det ingen större räddning att återfå vänskapen.

Av Saannis - 17 december 2007 21:44

Ja saker och ting börjar verkligen närma sig med stora steg och inte känns det som man har kommit så värst långt heller. Om knappt 2 dagar fyller jag 19 år, och det känns som man har hundra saker att förberedda innan dess.


Och som det hela inte vore bättre har man 3 stora uppgifter som ska in i mellan den 2 januari-14 januari samt projektarbete till ett företag. Och mitt i alltihopa ligger julen, sen är det mellandagarna och då flyttar jag ihop med min sambo (innan dess ska jag ha packat ner alla grejerna i flyttkartonger), sen efter det har vi en jäkla massa arbete framför oss som ska bli klart innan nyår.


Känns som det inte finns tid för någon vila alls. Att allt står en upp i halsen och man vet inte vart man ska ta vägen. Juletiden är verkligen den stressigaste tiden på året. Och det är den tiden vi alla borde ta oss tid för avkoppling då och då.


Men som det inte vore nog med allt stressande så är det stora kliv som julen knackar på. Och helt plötslig är allt över och återgå till det normala efter allt jul stohej. Visst är det märkligt. Men ändå är denna tiden den mest fantastiska och härligaste stämmningen på hela året! 

Av Saannis - 16 december 2007 22:13

Idag har jag vaknat upp med min älskling vid sidan om mig. Haha väckte han när jag kysste hans öra och han blev så sur för att han inte fick sova mer :P Men rolig var det. Vi låg mest och slappade ett bra tag, sen åt vi frukost med Louise. Vi brottades lite och sen var det dags för att käka middag. URGOTT!!! Och som ni märk 2 måltider :O Jag som i vanliga fall äter knappt 1 måltid.


Vilket fall som helst så efter att vi dukat undan från maten var det dags att baka LUSSEKATTER!!!!!! Och det var jätte roligt. Därefter hjälpte vi till att pynta julgranen som vi köpte idag och den blev så snygg.  Och efter allt slit vi gjorde tyckte vi (iaf jag) att vi förtjänade lite fika med kaffe och lussekatter vilket var gott. 


Sen hände det lite tråkiga saker, min bästis (om man nu ska kalla dig för det?!) ville inte komma hem och fira mig på min födelsedag. Vilket jag blev rätt besviken på. Och jag förklarade ändå anledningen att jag inte kunde/ville bli firad den 21 dec. Och om man nu väljer att ställa in födelsedagsfest med vänner är det rätt så troligt att man vill bli firad på sin födelsedag och inte någon annanstans. Har jag fel? 


Aja vilket fall som helst åkte jag sedan iväg med Caroline (fick inflyttningspresent av henne, det tackar jag för) och var på topp spelhumör hela kvällen. Och det gick som en dans för mig. Det var jäte roligt och jag slet att jag blev jätte varm. 


Nyss kommit hem och duschat. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Men vi får väl se. Sov så gott allihopa. Och du... det är bara (snart) 7 dagar kvar till jul. ;) 

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om layouten?
 Snygg
 Fräsch
 Häftig
 Sådär
 Ful

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards