Alla inlägg under januari 2008

Av Saannis - 16 januari 2008 15:44

Ända sedan man har flyttat har man haft så otroligt mycket att göra. Något som är positivt är att jag inte är sjuk längre (går dock fortfarande på medicin för magkatarr) I veckan och helgen som varit har jag suttit i flera timmar i sträck (långt ut på natten) och försökt jobba klart med projektarbetet som lyckligtvis blev klart på lördes kl: 17.00 =)


Men så var det den svåra biten kvar nämnligen projektrapport =( Fick sitta på söndagen smått och försöka göra rapporten när vi hade allt annat att göra. I måndes åkte jag hem till mamma för att fortsätta skriva. Fick bra hjälp av Terese (tack så mkt gumman). Sen när jag inte kunde mer åkte jag hem och försökte fortsätta där. Johans föräldrar kom och lämnade katten (vi ska nämnligen vara kattvakt 2 veckor medan de är i Thailand) Bittert =/ Johans moster kom nämnligen förbi med och lämnade en vinröd skin fåtölj (jätte snygg) och ett ursnyggt vitrinskåp som hamnade på köksväggen igår. Jag satt även och skrev klart det sista på rapporten. Lämnade in den och det kändes bara bra att vara klar. Nu är det bara VG hemtentan kvar som skall göras imorgon, tidigt på morgonen =( Usch!


På måndag börjar jag skolan inne på Kristianstad Högskolan och ska läsa Svenska: Litteratur och språkvetenskap samt att jag ska läsa en distanskurs Webbdesign. Samt allt annat som skall göras de kommande två veckorna framåt.


Det är tur att jag har dig Johan. Hur skulle jag annars kunna klara av allt? Du är min trygghet, mitt liv, mitt allt. Glöm aldrig det. Älskar dig så fruktansvärt mycket av hela mitt liv!

Av Saannis - 1 januari 2008 12:41

Ja nu har man äntligen flyttat hemifrån, skönt?! Men ändå sorgset.

I torsdes klockan 10 var det beskitning av lägenheten, det gick väldigt bra, inga fel alls. Därefter körde vi ner till Bromölla hem för att kvittera ut nycklarna. Jag körde sedan till vårdcentralen för att träffa min läkare. Han kom fram till att jag har magkatarr (jätte jobbigt) =( Och därefter var det dags för oss alla att hjälpa till att flytta in både mina och Johans grejer. Det gick rätt fort ändå trots att vi var 5-6 personer. Och vi hade sån tur att vi fick upp det mesta redan samma kväll.


Under dagarna som gått har vi packat upp lite då och då. Just nu har vi bara mina prydnadssaker kvar. Men vi har börjat komma i mer ordning än innan och det känns helt rätt. Dock har vi inget internet så jag kommer inte vara lika aktiv skribent på min blogg längre. Synd =(


Just nu sitter jag i 39 graders feber. Det började igår på nyårsafton att jag mådde dåligt på morgonen. Sen kom mamma med en termometer och jag fick då reda på att jag hade 37,9 grader. Som sedan har ökat. Det var tråkigt att ligga i feber på självaste nyårsafton. jag var helt väck och trött. Idag känner jag mig ännu dödare :P Ska snart hem till älsklingen igen. Sitter hos mamma å pappa just nu. Ha det bra allihopa!

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om layouten?
 Snygg
 Fräsch
 Häftig
 Sådär
 Ful

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards